The reference for your web-and marketing solutions

we develop personal strategy for your business

SEO (Search Engine Optimization)

 

Dit is de techniek die gebruikt zal worden om uw website hoger te laten scoren bij zoekmachines.

Zo kan je meer bezoekers bereiken die je website of bedrijf nog niet kenden, maar wel op zoek waren naar het aanbod dat je ook hebt.

 

Belangrijk is te weten dat bij veel sites heel wat bezoekers via een zoekmachine binnenkomen.

Zonder de nodige optimalisatie verdrinkt je website in de zoekmachines en word je niet gevonden.

 

SEO dient te gebeuren op 3 verschillende fronten :

  • relevante, en de nodige terugkerende aangepaste inhoud
  • de juiste technische optimalisatie van de gebruikte code van de website
  • het grote aantal en de correcte links naar je website

 

Inhoudelijke aanpassingen en eventuele uitbreiding

Nog voor we in de gebruikte code duiken of een juist zoekwoordenonderzoek uitvoeren wordt de eventuele huidige site in detail bekeken. Mis je de juiste inhoud momenteel? Gebruik je de juiste structuur? Daarom ook dat extra content en een correcte structuur al een niet te negeren voordeel bieden en zeker zorgen voor extra bijkomende traffic.

 

De steunpalen voor correct gebruikte SEO

Vanuit de technische analyse van de site trachten we de juiste mix te bereiken zodat verdere inspanningen optimaal renderen: een start hiervoor is zeker on page optimalisatie (juist gebruik van de code en correcte geschreven teksten) en linkbuilding. Content marketing is daarbij een heel goede vorm van linkbuilding. Ook je correcte aanwezigheid op sociale media weegt sinds kort ook door in de ranking van de zoekresultaten.

 

SEO is een werk van lange adem

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een uiterst gevoelige job: te veel de focus leggen op een welbepaald zoekwoord neigt naar spamming en dat gaat je score verlagen. Natuurlijk te weinig focus leggen gaat dan weer je concurrentiekracht verminderen op zoekmachines.Het is daarom zeer belangrijk om de SEO-aanpak continu bij te sturen op basis van concrete data.

 

SEO is niet enkel een kwestie om enkel meer bezoekers naar de website lokken.

Bezoekers die niet op zoek zijn naar uw bedrijf, de door u aangeboden producten of diensten zullen immers snel de website verlaten zonder voor u een meerwaarde te betekenen. Daarom wordt er best door middel van een uitgebreid zoekwoordonderzoek en de juiste sectoranalyse gezocht welke zoekwoorden nu juist interessant zijn voor uw doelgroep. Dit natuurlijk op vlak van zowel zoekvolume als de relevantie voor de door u aangeboden diensten of producten. Dit is de enige correcte manier om een hoge conversie ratio te kunnen bereiken.

 

Het aanbrengen van de juiste relevante bezoekers op uw website is echter slechts een deeltje van het grote geheel. Zorgen dat uw bezoekers vlot de juiste informatie of het juiste product vinden dat ze wensen is een ander zeer belangrijk aspect van een goede website – een goed op voorhand doordachte en bestudeerde informatie architectuur zal hiervoor zeker aan de basis liggen.

 

Het is dus uiterst belangrijk van de nodige tijd hiervoor te investeren.

 

terug naar diensten

Enkele van onze specialisaties.

Klanten vertellen.

Mrs. Anja Vandekerckhove

Snelle, correcte service en vakmanschap op maat van mijn persoonlijke wensen. Een aantrekkelijke, goed functionerende website waar bezoekers probleemloos hun informatie kunnen zoeken. Dat is wat ik... lees verder